Известие

Collapse
No announcement yet.

Фрайлауф за алтернатора - алфа 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Фрайлауф за алтернатора - алфа 156

    Здравейте, колеги! Имам Алфа 156 1,9 jtd 105hp 1998 година. Генератора ми е с обикновена шайба, но по EPER програмата излиза, че е с Фраулайф. Имам съмнение, че от това ми сменя оборотите когато е на празен ход и за това въпроса ми е може ли да се сложи Фраулаиф шайба на същия генератор на моята Алфа?

  • #2
    Първоначално публикувано от qwertyboy Покажи съобщение
    Здравейте, колеги! Имам Алфа 156 1,9 jtd 105hp 1998 година. Генератора ми е с обикновена шайба, но по EPER програмата излиза, че е с Фраулайф. Имам съмнение, че от това ми сменя оборотите когато е на празен ход и за това въпроса ми е може ли да се сложи Фраулаиф шайба на същия генератор на моята Алфа?
    Ако и генераторът не е някоя присадка,не само може,ами е силно препоръчително.

    Edit:Не е фраулайф,което на немско-английски ще дойде нещо като - женски живот,а е freilauf - свободен ход и още по-точно - Freilaufgetriebe - механизъм за свободен ход.
    Last edited by myato; d.m.y г., 16:45.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Често използван от ГДР автомобилостроенето - Вартбурггг и Трабанттт
      AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

      Comment


      • #4
        я кажете повече за фрайлауф. много обичам да карам така, ама прецаквам съединителя. ако е лесно и не мн скъпо бих си сложил такава шайба.
        кефи ме да ползвам двигателя само за ускорение.
        sigpic156 SW 2001 бивша.

        Comment


        • #5
          Става въпрос за шайбата на генератора, колега. Не за връзката между двигател- скоростна кутия.
          alfa romeo156 2.0TS 11'97

          Comment


          • #6
            тюх, жалко, така ми се искаше.....

            понеже някъде на двигателя му казват агрегат, та асоциирах с генератор.
            сори и 10х !
            sigpic156 SW 2001 бивша.

            Comment


            • #7
              Би ли споделил каква е тази иновационна техника "фрайлауф" според която управляваш автомобила си?
              sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
                Би ли споделил каква е тази иновационна техника "фрайлауф" според която управляваш автомобила си?
                Freilauf (Mechanik) така нареченото от теб чудо е изобретено през 1769 г.
                За повече инфо по добре си отвори Wikip...
                AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от vlalov Покажи съобщение
                  Freilauf (Mechanik) така нареченото от теб чудо е изобретено през 1769 г.
                  За повече инфо по добре си отвори Wikip...
                  Vlavov научих нещо ново,а именно че това чудо го има приложено в Алфа 156 JTD,в частност ролката на алтернатора.
                  Благодаря

                  За другите любознателни като мен,да не тормозим колегата Vlavov и колегата ALFonsOlder с обяснения как превключват на фрайлауф, си позволих една извадка от един форум а именно:

                  Свободен луфт или по точно свободен ход на вторичния вал когато оборотите на двигателя са по малки от оборотите на колелата.Или още по просто когато караш на 4та ( за трабантите) и пуснеш газта колата върви по инерция а щом подадеш газ тръгва нормално. Това е.
                  Last edited by Linkestis; d.m.y г., 22:31.
                  sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                  Comment


                  • #10
                    Да отбележа че при двутактовия двигател на практика няма моторна спирачка, затова именно там е приложим фрайлауфа.

                    Моля да се приключи с лиричните отклонения и да пишете по темата.
                    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
                      Vlavov научих нещо ново,а именно че това чудо го има приложено в Алфа 156 JTD,в частност ролката на алтернатора.
                      Благодаря

                      За другите любознателни като мен,да не тормозим колегата Vlavov и колегата ALFonsOlder с обяснения как превключват на фрайлауф, си позволих една извадка от един форум а именно:

                      Свободен луфт или по точно свободен ход на вторичния вал когато оборотите на двигателя са по малки от оборотите на колелата.Или още по просто когато караш на 4та ( за трабантите) и пуснеш газта колата върви по инерция а щом подадеш газ тръгва нормално. Това е.
                      "Нещото" го има на алтернаторите (генераторите) на повечето съвременни автомобили и често е причина за доста неприятни чукания, тропания и т.н. от пистовия ремък. Наскоро смениха една такава здрава по всички признаци "ролка" и всичко утихна. .... За ЖТД мотор говоря, на Улизе
                      А по темата - доколкото съм го разглеждал "нещото" ми се струва, че не може просто да се замени с обикновена ролка, по-скоро някой бе боднал някакъв генератор. Съветвам колегата да звънне на някой от "наЩе" сервизи да му обяснят
                      Last edited by kiko73; d.m.y г., 08:34.
                      AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                      Comment


                      • #12
                        Явно не схванахте иронията в поста ми,както и да е.
                        По темата:всички алтернатори/генератори на 1.9 и 2.4 са с така наречения фрайлауф или съединител.Проблема идва от това че след поне 80-100 000 км./а може и по-рано/ този съединител блокира.Това води до вибрации изхвърляне/скъсване на ремъка или неприятна вибрация,придружена от сутрешното "чукане" .В следствие на което и ролката с амортисьора сдава багажа.
                        Не коментираме свободните съчинения с сменен друг алтернатор или монтажа на обикновена ролка.
                        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
                          Явно не схванахте иронията в поста ми,както и да е.
                          По темата:всички алтернатори/генератори на 1.9 и 2.4 са с така наречения фрайлауф или съединител.Проблема идва от това че след поне 80-100 000 км./а може и по-рано/ този съединител блокира.Това води до вибрации изхвърляне/скъсване на ремъка или неприятна вибрация,придружена от сутрешното "чукане" .В следствие на което и ролката с амортисьора сдава багажа.
                          Не коментираме свободните съчинения с сменен друг алтернатор или монтажа на обикновена ролка.
                          А има ли начин за профилактиране и раздвижване или само с нова се оправя? Погледнах там, ама е много навряно и ми се стори, че иска специален инструмент за сваляне с шлици, а после дали може да се деблокира не ми е ясно без да сваля, което е голяма работа...

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от pakumba Покажи съобщение
                            А има ли начин за профилактиране и раздвижване или само с нова се оправя? Погледнах там, ама е много навряно и ми се стори, че иска специален инструмент за сваляне с шлици, а после дали може да се деблокира не ми е ясно без да сваля, което е голяма работа...
                            Правилно ти се е сторило - "нещото" се сваля със специален инструмент и с ударен гайковерт - ако успееш да навреш гайковерта в коша може и да стане на място
                            AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
                              Правилно ти се е сторило - "нещото" се сваля със специален инструмент и с ударен гайковерт - ако успееш да навреш гайковерта в коша може и да стане на място
                              дори да успея да го сваля с преввантивна цел мога лид а направя нещо по въпроса или е капсуловано като лагер

                              Comment

                              Working...
                              X